הדרכה טיפולית רגשית בשיתוף כלבים
הכלב הוא שותף ייחודי ומיוחד – יצור שאינו שופט, אינו מציב תנאים, ומקבל כל אדם כפי שהוא. עבור ילדים ונוער, המפגש עם הכלב יוצר סביבה מכילה ובטוחה, שבה הם יכולים להיות הם עצמם.
כלבנות טיפולית מספקת לילדים הזדמנות ייחודית לפרוק רגשות, להתמודד עם אתגרים רגשיים וחברתיים, ולפתח כישורים חיוניים לחיים, כגון ביטחון עצמי, התמודדות עם פחדים, תקשורת בין אישית ואמפתיה.
החוויה עם הכלב מעצימה את הילד ומעניקה לו מרחב שבו הוא מרגיש מובן ואהוב – בדיוק כפי שהוא.
אחד הדברים שמרגשים אותנו בכל מפגש הוא לראות איך המטופלים שלנו – ילדים, בני נוער ומבוגרים – מזדהים עם סיפור חייהם של הכלבים, שגם הם לעיתים עברו קשיים או חוו משברים.
היכולת לראות את עצמם בתהליך של הכלב, וללמוד ממנו על התמודדות ואופטימיות, היא לב-ליבו של החיבור הטיפולי.
מה אנחנו שואפים להשיג?
במרקר טריינינג, אנחנו מאמינים שלכל אדם מגיעה ההזדמנות לחוות חיבור אמיתי שמוביל לשינוי.
הכלבים שלנו הם לא רק שותפים בתהליך – הם השראה לכוחו של קשר אמיתי ליצור שינוי, לצמוח ולהתגבר.
"בבסיס התוכנית, מרקר מדגישים את נקודות האור ומה כן טוב – הן אצל הכלב והן אצל התלמיד. כאשר ילד רואה שהוא מצליח ללמד כלב לבצע התנהגות, זה נותן לו תחושת מסוגלות עצמית וערכו העצמי עולה. המדריכים של מרקר טריינינג אמפתיים וקשובים, יודעים להכיל את צורכי התלמידים ולהקנות להם כלים משמעותיים מתוך דוגמה אישית של אדם בוגר שמכיל, מקדם ורואה את מה שטוב בתלמיד ואת הנקודה הזו הם מקדמים."
שיקו שטיינר
מנהל אשכול פיס רמה"ש